BETER voor instellingen

 


Instellingen

BETER voor instellingen

  26/10/2013          Geen reacties


Waarom zou je BETER gaan gebruiken als zorginstelling? Wat levert het op? Hier een aantal praktijkvoorbeelden.​

quality
Betere kwaliteit zorg
De BETERapp is gebaseerd op de uitgangspunten van herstelgericht werken. De app ondersteunt de cliënten bij het formuleren en vastleggen van doelen, het monitoren daarvan en het bijschakelen van coaches, zoals de professionals die bij de instelling werken. Cliënten die met de app actief werken aan hun doelen versnellen hun herstel en hebben een grotere therapietrouw.

 

moneybox-xxl
Besparing kosten
Door BETER in te zetten als simpele schil om het EPD heen, neemt de administratieve last van hulpverleners af. Registratie van tijd, verslaglegging en het aangaan van de behandelrelatie zijn allemaal handelingen die via BETER eenvoudig zijn uit te voeren. Lees hier het verhaal van Marcel Gutz, ICT verandermanager bij MEE Plus.

 

netwerk
Betere samenwerking in de wijk
Doordat het steunend netwerk rondom cliënten inzichtelijk wordt (en de door de cliënt ervaren toegevoegde waarde), kan de inzet van alle betrokken instellingen beter op elkaar worden afgestemd. Zo kan je met elkaar dubbel werk voorkomen en zet je elkaar in op de sterke punten.

 

SmartPhone-ECG
Plug and play introductie van mHealth in de organisatie
De app is plug & play: de cliënt kan de app gratis downloaden, de hulpverlener kan een account aanmaken en binnen 1 minuut een veilige koppeling maken tussen de smartphone van de cliënt en de eigen omgeving. Er is geen ondersteuning nodig vanuit de eigen ICT organisatie, de enige randvoorwaarde is het hebben van een internetverbinding via een moderne browser. De app is ook direct in de bestaande zorgprocessen te integreren, vooral als het werken met praktische doelen het uitgangspunt is. Bekijk ons kennismakingsaanbod voor de BETERapp.

Luister naar het verhaal van Marcel Gutz, ICT verandermanager bij MEE Plus. Hij beschrijft hoe MEE Plus met de BETERapp een halve dag per cliënt bespaart.

Luister naar het verhaal over de transities in het sociaal domein van Mike van Holsteijn. ‘Ik geloof dat we per 1 januari de omslag kunnen maken, maar dan moeten we de veranderingen wel consequent doorvoeren. Bij de cliënt beginnen, deze écht de regie geven en zijn eigen EPD geven waar de professional zich als gast doorheen beweegt en een staf die de professional daarbij ondersteunt.’